اخبار و رویدادها

جلسه معارفه سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده آمار برگزار شد
دوشنبه 04 تیر 1403
115

 جلسه معارفه سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده آمار برگزار شد

جلسه معارفه سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده آمار، روز یکشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ به ریاست آقای دکتر شباک رئیس پژوهشکده و با حضور مدیران گروه‌های پژوهشی پژوهشکده در سالن جلسات برگزار شد.

در این جلسه آقای دکتر شباک همانند جلسات گذشته، دو مقوله حرفه‌ای‌گری و برندسازی را به عنوان بخش مهمی از اهداف پژوهشکده در سال ۱۴۰۳ برشمردند و بر راهبرد پژوهشکده درسال جاری در این جهت تأکید کردند.

سپس آقای دکتر فرید روحانی را به‌عنوان سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده معرفی کرده و اظهار داشتند حضور ایشان و همکاری و تعامل با دیگر همکاران محترم در دستیابی پژوهشکده به اهداف خود مؤثر باشد به ویژه با اولویت‌های زیر برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.

- افزایش مطالعات و فعالیت‌های پژوهشی با رویکرد استفاده از منابع نوین داده‌ای و فناوری‌های نوین در تولید و انتشار آمارهای رسمی.

- مطالعه، نظریه‌پردازی و ارائه راه‌کارهای علمی و عملی در جهت تبیین نقش و جایگاه نظام آماری در پیاده‌سازی نظام حکمرانی مبتنی بر داده در کشور و نظام تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد.

- گسترش همکاری‌های پژوهشی پژوهشکده با نهادهای بالادستی و سایر دستگاه‌های اجرای در جهت رفع نیازهای پژوهشی و مطالعاتی نظام آماری و ارتقای توانمندی‌های پژوهشی کشور در زمینه مسایل مربوط به آمار.

- گسترش همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی و سایر موسسات آموزشی و پژوهشی کشور در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی.

- برگزاری مستمر و نظامند نشست‌های تخصصی کرسی‌های نظریه پردازی در خصوص موضوعات مهم مسایل روز نظام آماری کشور.

همچنین در این جلسه از تلاش‌ها و زحمات دکتر روشنک علی‌اکبری‌صبا در مدت حضور در پست معاونت پژوهشی در پژوهشکده قدردانی کردند.

در ادامه جلسه رئیس پژوهشکده با اشاره به نقش پژوهشکده آمار در راهبری آموزش و پژوهش نظام آماری اشاره کرده و نکاتی در جهت فعال‌سازی هرچه بیشتر شورای راهبری پژوهش و آموزش و وظایف و تکالیف پژوهشکده در این خصوص اظهار داشتند.

تصاویر
  • جلسه معارفه سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده آمار برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت