اخبار و رویدادها

وبینار "اقتصاد روستا" در پژوهشکده آمار به‌صورت مجازی برگزار شد
دوشنبه 12 تیر 1402
198

 وبینار "اقتصاد روستا" در پژوهشکده آمار به‌صورت مجازی برگزار شد

وبینار "اقتصاد روستا" به‌مدت ۲ ساعت در تاریخ 11 تیر ۱۴۰۲ توسط خام منا  ربیعی، کارشناس گروه آمارهای اقتصادی؛ به‌صورت مجازی برگزار شد.

در این وبینار به بررسی حساب تولید بخش‌های اقتصاد در حوزه‌ی روستایی در سه بخش مجزا پرداخته شد.

در بخش اول و در ابتدای امر به معرفی اقتصاد روستا و بیان ویژگی‌های آن اشاره گردید و در خصوص مباحثی همچون فرصت‌ها و چالش‌های اقتصاد روستا، نقش دولت در اقتصاد روستا، توسعه‌ی روستایی، کارآفرینی در روستا و معرفی سازمان‌های مدیریتی روستا مطالبی ارائه گردید. در ادامه‌ی بحث اصول کلی حساب تولید روستا و روش‌های گردآوری اطلاعات حساب تولید اقتصاد روستا جهت آشنایی بیشتر حضار و درک مطالب مرتبط با نوع داده‌ها و طریقه‌ی جمع‌آوری آن‌ها بیان شد.

بخش دوم به تعاریف و ویژگی‌های سیستم حساب‌های ملی به عنوان سیستم منسجم، جامع، سازگار و یکپارچه‌ی حساب‌های کلان اقتصادی جهت برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی اختصاص یافت و پس از آن نیز حساب‌های اقماری به عنوان جزء تکمیل کننده‌ی حساب‌های ملی شرح داده شد.

در بخش سوم و با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص اقتصاد روستا و سیستم‌حساب‌های ملی و همچنین حساب‌های اقماری، برخی از جداول حساب تولید بخش روستایی، ارزش افزوده و مقایسه آن در بازه‌ی زمانی 1398-1390مورد تفسیر و تحلیل قرار گرفت.در پایان جلسه نیز فرصت برای طرح سوال و پرسش و پاسخ شرکت کنندگان مهیا گردید.

تصاویر
  • وبینار "اقتصاد روستا" در پژوهشکده آمار به‌صورت مجازی برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت