اخبار و رویدادها

رییس پژوهشکده آمار در جلسه پایانی سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: سال پیش‌رو سال افزایش بهره‌وری در انجام فعالیت‌های پژوهشکده‌ است
ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1402
190

 رییس پژوهشکده آمار در جلسه پایانی سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: سال پیش‌رو سال افزایش بهره‌وری در انجام فعالیت‌های پژوهشکده‌ است

آخرین جلسۀ عمومی پژوهشکدۀ آمار در سال 1401 با حضور رئیس و کارمندان پژوهشکده در تاریخ 23 اسفند برگزار شد.
در این جلسه که همۀ همکاران پژوهشکده شرکت داشتند، دکتر شباک؛ رئیس محترم پژوهشکده، ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان پیش‌رو، برای تمام همکاران و خانواده‌های ایشان، آرزوی شادی و تندرستی کرده و این ایام (به‌ویژه لحظۀ تحویل سال) را زمان مناسبی برای دعا کردن دانستند.
ایشان با بیان این نکته که در آستانۀ ورود به سال 1402 قرار داریم، به مشکلات پیش‌آمده و همچنین محدودیت‌های اقتصادی کشور در سال 1401 اشاره کردند و از تلاش بی‌وقفۀ همکاران در این سال تقدیر و تشکر نمودند که علی‌رغم مشکلات موجود، به‌مثابه یک خانواده، با همت و تلاش مضاعف خود کمک کردند تا این سال پر تنش، پشت سر گذاشته شود البته با وجود همه مشکلات در این سال دستاوردهای بزرگی فراهم شد؛ به‌ویژه اینکه بعد از سال‌ها به بعضی از مشکلات اداری و ساختاری و مسائل راهبردی پژوهشکده پرداخته شده و گشایش و گسترشی خوبی در حوزۀ پژوهش (به‌ویژه ارائۀ نوآورانۀ گزارش‌های پژوهشی) و آموزش با زحمات و خلاقیت کارکنان ایجاد گردیده است.
با این وجود ایشان بیشتر  بر لزوم آسیب‌شناسی عملکرد واحدهای مختلف در سال گذشته، به‌منظور افزایش بهره‌وری، شکوفایی بیشتر فعالیت‌ها و گام‌برداشتن برای رسیدن به توسعه و بلوغ بیشتر پژوهشکده تأکید کردند و بر همین اساس، سال پیش رو را سال سرنوشت‌سازی برای پژوهشکدۀ آمار قلمداد کرده و اظهار امیدواری کردند که با تکیه بر تخصص، تعهد و عشق و علاقۀ کارمندان در انجام وظایفشان، بتوان در راستای نهادسازی و ریل‌گذاری اهداف برنامه‌ریزی‌شده، گام‌های مؤثری برداشت.
دکتر شباک دو ویژگی بهره‌وری و نظم و تعهد به زمان و صرف منابع در فعالیت‌ها را لازمه این رویکرد و نهادسازی دانستند و تأکید کردند که اگر قرار باشد پژوهشکده به بلوغ موردنظر برسد، همکاران بایستی بتوانند با ایجاد توازن بین «منطق» و «احساس»، فعالیت حرفه‌ای خود را به حداکثر بهره‌وری برسانند.

ایشان اضافه کردند افزایش تخصص و دانش شغلی است، بلکه در همه ابعاد و رفتار و سکنات و مهارت‌ها باید گسترش یابد و حرکت در این مسیر در سال پیش رو، برای همه همکاران پژوهشکده ضروری و بلکه الزامی دانست.
سپس همکاران پژوهشکده نظرات و دیدگاه‌‌های خود را در مورد موضوعات مطرح شده ارایه دادند و به برخی مشکلات و رایزنی جهت رفع آنها پرداخته شد.

تصاویر
  • رییس پژوهشکده آمار در جلسه پایانی سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: سال پیش‌رو سال افزایش بهره‌وری در انجام فعالیت‌های پژوهشکده‌ است
اشتراک گذاری
طراحی سایت