اخبار و رویدادها

جلسه همکاری‌ مشترک پژوهشکده‌ی آمار با مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری برگزار شد
چهارشنبه 12 بهمن 1401
125

 جلسه همکاری‌ مشترک پژوهشکده‌ی آمار با مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری برگزار شد

جلسه همکاری‌ مشترک بین پژوهشکده‌ی آمار و مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری روز سه‌شنبه ۲۹ آذر‌ ۱۴۰۱ با حضور مدیران و کارشناسان دو مجموعه در مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری تشکیل شد.

در این جلسه، آقایان دکتر پاکذات »رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری«، غلامی‌نتاج »مدیر کل دفتر خدمات پژوهشی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری« و دکتر خواجوی »رئیس روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری« از مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری و دکتر شباک »رئیس پژوهشکده‌ی آمار«، سیفی »مدیر اداری و مالی پژوهشکده‌ی آمار« و غلامی »کارشناس گروه آمارهای اقتصادی پژوهشکده‌ی آمار« حضور داشتند.

در ابتدای بحث، آقای دکتر شباک »رئیس پژوهشکده‌ی آمار« ضمن ابزار خرسندی از فرصت پیش‌آمده در مورد زمینه‌های کاری مشترک دو مجموعه، خواستار تعامل سازنده با مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری شد و خاطر نشان کرد با توجه به کسب مجوز آموزشی پژوهشکده‌ی آمار از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، این پژوهشکده‌ می‌تواند به صورتی پررنگ‌تر درحوزه‌ی آموزش آمارهای ثبتی فعالیت داشته باشند. ایشان اشاره کردند پژوهشکده‌ی آمار به رغم محدودیت‌های پیش رو توانسته است خدمات ارزشمندی ارائه کند. همچنین ایشان بیان کردند که تشکیل مجمع پژوهشکده‌ها فرصت خوبی برای ارائه مسایل صنفی است. وی ضمن بیان ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، افزود: امید می‌رود تا نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیشتری در راستای تحقق اهداف خود گام برداریم.

در ادامه آقای غلامی‌نتاج به تاریخچه ۵ ساله‌ی تشکیل مرکز پژوهش‌های آینده‌نگری اشاره کردند و بیان نمودند اکنون این مجموعه با فعالیت پنج گروه پژوهشی در حال خدمات‌رسانی به سازمان برنامه و بوجه‌ی کشور است.

آقای دکتر پاکذات رئیس مرکز پژوهش‌ها، بیان کردند با توجه به اینکه سه حلقه‌ی دانشگاه، مراکز مطالعاتی و مراکز پژوهشی اهمیت بالایی در تشکیل علم و پیش‌بُرد توسعه‌ی هر کشور دارند؛ ایشان ادامه دادند که تهیه‌ی گزارش وضعیت موجود از وظایف مراکز مطالعاتی است که مرکز آمار ایران و پژوهشکده‌ی آمار در این دسته قرار می‌گیرند؛ همچنین جایگاه مرکز پژوهشی آینده‌نگری در حلقه‌ی سوم یعنی مراکز مطالعاتی است که وظیفه‌ی پیش‌بینی و حل مسئله را برعهده دارند. ایشان خاطرنشان کردند که مرکز آینده‌نگری یکی از بهره‌برداران خروجی‌های مرکز آمار ایران و پژوهشکده‌ی آمار بوده و این دو مجموعه را در پیش‌بُرد اهداف مرکز پژوهشی آینده‌نگری قابل اتکا دانستند و همچنین اشاره کردند که نشست‌های چهارشنبه این مرکز هم می‌تواند یک راه‌‌کار برای همکاری دوجانبه باشد.

در پایان آقای دکتر شباک ضمن تشکر از آقای دکتر پاکذات ابراز علاقه کردند که در زمینه‌های مشترک با این مرکز همکاری داشته باشند و یک تفاهم‌نامه مشترک به امضا برسانند.

 

تصاویر
  • جلسه همکاری‌ مشترک پژوهشکده‌ی آمار با مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت