اخبار و رویدادها

وبینار "بررسی طول مدت بیکاری، علل ترک شغل و ماندگاری در بازار کار" برگزار شد
شنبه 17 مهر 1400
308

 وبینار "بررسی طول مدت بیکاری، علل ترک شغل و ماندگاری در بازار کار" برگزار شد

در ادامه برگزاری سلسله جلسات علمی – تخصصی، پژوهشکده آمار وبینار "بررسی طول مدت بیکاری، علل ترک شغل و ماندگاری در بازار کار" از ساعت 16 الی 18 روز چهارشنبه 14 مهرماه 1400 با سخنرانی هما طاهری‌پور؛ رییس گروه گردآوری و انتشار آمار و اطلاعات مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

هما طاهری پور، رییس گروه گردآوری و انتشار آمار و اطلاعات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، گفت: با صنعتی شدن جوامع، موضوع اشتغال با تغییر و تحول مواجه شد؛ این امر به ویژه در مورد زنان همزمان با افزایش سطح تحصیلات‌شان و تمایل آنان به انجام مشاغلی كه پیش از این در انحصار مردان بود، بیشتر صدق می کند تا همپای مردان به فعالیت های اجتماعی بپردازند.

رییس گروه گردآوری و انتشار آمار و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بررسی طول مدت بیکاری کوتاه مدت و بلند مدت در این مقاله، خاطرنشان کرد: مقاله بررسی طول مدت بیکاری، علل ترک شغل و ماندگاری در بازار کار با مقایسه 2 گروه مردان و زنان به مطالعه مدت اشتغال و میزان ماندگاری آنان در بازار كار طی سال های 98 – 1384 (به استناد نتایج طرح آمارگیری نیروی كار مركز آمار ایران) بررسی کرد.

طاهری پور ادامه داد: نتایج به دست آمده حاکی از آن است كه در 15 سال اخیر، طول مدت بیكاری بین مردان و زنان متفاوت بود؛ به طور متوسط بیش از 30 درصد مردان و نزدیک 50 درصد زنان بیش از یك سال در انتظار یافتن شغل مانده اند.

به گفته وی، در گروه مردان در سال های 1384 تا 1398 موقتی بودن كار، نخستین عامل موثر در ترك شغل به استثنای سال 1386 اعلام شده است. این آمار در گروه زنان حاکی از آن است که از سال 1391 تا 1398 عامل پایین بودن درآمد همواره موثرترین عامل در ترك شغل زنان شاغل بود.

وی با بیان اینکه مردان به دلیل مسوولیت های خانوادگی و امرار معاش خانواده، تلاش بر ورود به بازار کار دارند، اظهار داشت: طول مدت بیکاری یکی از شاخص های کلیدی بازار است كه هر چه میزان آن بیشتر باشد، تبعات اجتماعی و اقتصادی حادتری به دنبال دارد.

تصاویر
  • وبینار "بررسی طول مدت بیکاری، علل ترک شغل و ماندگاری در بازار کار" برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت