اخبار و رویدادها

وبینار "مهاجرت های داخلی در ایران" برگزار شد
یکشنبه 04 مهر 1400
395

 وبینار "مهاجرت های داخلی در ایران" برگزار شد

در ادامه برگزاری سلسله جلسات علمی – تخصصی، پژوهشکده آمار وبینار "مهاجرت های داخلی در ایران" از ساعت 16:30 الی 18:30 روز چهارشنبه 31 شهریور ماه 1400 با سخنرانی دکتر رسول صادقی دانشیار جمعیت شناسی دانشگاه تهران و رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور برگزار شد.

رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور؛ الگوهای فضایی مهاجرت منجر به افزایش جمعیت در استان های اطراف تهران شد.

صادقی در این وبینار، اظهار داشت: مهاجرت، فرایندی پویا و برخاسته از شرایط در حال تغییر اجتماعی است که می تواند نه تنها افراد مهاجر، بلکه جامعه مبدأ و مقصد را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: افزایش هزینه های مسکن، ازدحام جمعیت، ترافیک، گسترش سکونتگاه های غیررسمی در مناطق مقصد و مسائلی نظیر سالمندی و زنانه شدن جمعیت در مناطق مبدأ از نگرانی ها و پیامدهای جریان های مهاجرتی در کشور است.

صادقی گفت: الگوهای فضایی مهاجرت، منعکس کننده نابرابری های اقتصادی اجتماعی است که منجر به افزایش جمعیت در استان های مرکزی اطراف تهران و کاهش جمعیت در مناطق شرقی و غربی کشور شده است.

وی به این نکته اشاره کرد که افزایش مهاجرت ها و جابه جایی های جمعیتی به ویژه به سمت مرکز، یکی از مسائل و چالش های اجتماعی و جمعیتی کشور است.

رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور گفت: در این مطالعه با استفاده از داده های سرشماری های 1390 و 1395 به تحلیل الگوها و جریانات مهاجرت های داخلی در ایران می پردازیم.

تصاویر
  • وبینار "مهاجرت های داخلی در ایران" برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت