اخبار و رویدادها

دومین نشست شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور برگزار شد
دوشنبه 11 مرداد 1400
412

 دومین نشست شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور برگزار شد

دومین نشست شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور در روز سه شنبه مورخ 5 مرداد ماه 1400 در سالن جلسات مرکز آمار ایران با حضور آقای دکتر حسین‌زاده؛ رییس محترم مرکز آمار ایران، آقای دکتر مجتبی گنجعلی؛ هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده‌ی آمار، آقای دکتر محسن محمدزاده؛ هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، آقای دکتر محسن مهرآرا؛ هیأت علمی دانشگاه تهران، آقای احمدی؛ مدیرکل آمار و اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی، آقای زاهدیان؛ مدیرکل آمار و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آقای چلویان؛ مدیرکل آمار بانک مرکزی، آقای نصیری؛ معاونت طرح‌های آماری مرکز آمار ایران و آقای دکتر فرامرزی؛ معاونت آمارهای اقتصادی مرکز آمار ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست آقای دکتر حسین‌زاده؛ رییس مرکز آمار ایران با اشاره به نقش شورای راهبری در سیاست‌گذاری و جهت‌دهی فعالیت پژوهشی و آموزشی نظام آماری کشور ، بر اولویت‌بندی اقدامات و ارائه برنامه زمان‌بندی در جهت تحقق فعالیت‌های این شورا و کارگروه‌های آن تأیید کرد. در این جلسه در ابتدا گزارشی از آسیب‌شناسی صورت گرفته در حوزه آموزش و پژوهش با همکاری دستگاههای اجرایی، سازمان‌های مدیریت و برنامه کل کشور و دانشگاه‌هاو همچنین نقشه عملیاتی پیشنهادی پنج ساله توسط دبیرخانه ارائه گردید. در ادامه مصوب گردید که 1- کارگروه آموزش و کارگروه پژوهش در اولین فرصت تشکیل گردد 2- برنامه آسیب‌شناسی و برنامه عملیاتی تدوین شده در کار گروه‌های فوق بررسی شود و برنامه‌زمان‌بندی به همراه اولویت برای بررسی و تصویب در شورای راهبردی ارایه شود.3- از صاحب‌نظران حقیقی برای دریافت نظرات و نکات ارزشمند استفاده شود.

شایان ذکر است شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور از تکالیف پژوهشکده آمار مطابق ماده 8 برنامه ملی توسعه آمار است. آیین‌نامه این شورا در شصتمین جلسه شورای عالی آمار در تاریخ 13/02/1400 به تصویب رسید و توسط آقای دکتر نوبخت، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه و رئیس شورای عالی آمار، به شماره نامه 61127 به تمامی وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای دولتی و غیر دولتی ابلاغ گردید. مهمترین اهداف این شورا عبارتند از: 1.هدایت و راهبری فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌های آموزشی نظام آماری کشور به صورت یکپارچه، 2. ایجاد فضای مشارکت ارکان نظام آماری در اجرا و بهبود پژوهش و آموزش، 3. هماهنگ‌سازی و نظارت بر برنامه‌های پژوهش و آموزش منطبق با اسناد بالادستی به‌ویژه قانون ملی آمار، 4. جلوگیری از موازی کاری در اجرای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و رفع خلاء‌های موجود در حوزه‌ی آمار رسمی کشور و 5. تعامل دانشگاه با نظام آماری کشور در انجام پژوهش‌های حوزه آمار رسمی.

تصاویر
  • دومین نشست شورای راهبری پژوهش و آموزش نظام آماری کشور برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت