اخبار و رویدادها

کارگاه آموزشی طرح آمارگیری از "برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات-1400" برگزار شد
ﺳﻪشنبه 01 تیر 1400
366

 کارگاه آموزشی طرح آمارگیری از "برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات-1400" برگزار شد

کارگاه آموزشی طرح "برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات-1400"در تاریخ 23 تا 25 خرداد با مشارکت پژوهشکده آمار، مرکز آمار ایران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها در محل پژوهشکده آمار برگزار شد.

در این کارگاه ابتدا دکتر اشکان شباک رییس پژوهشکده آمار ضمن خوش امدگویی به شرکت کنندگان، مدرسان و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها از آنها تشکر و قدردانی نمود.

ایشان اشاره کردند با توجه به ضرورت استفاده مشاهدات میدانی برای مدیریت هدفمند و کارآمد کشور اجرای طرح آمارگیری "برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات-1400" از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا مجموعه نظام آماری بایستی توان علمی خود را در جهت پیشبرد مدیریت مبتنی بر شواهد بسیج کند.

و در پایان کارگاه آموزشی آقای دکتر جعفرپور رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات مباحثی پیرامون اهمیت اجرای طرح آمارگیری و اهمیت دسترسی به داده ها حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایراد نمودند.

شایان ذکر است هدف كلي از اجراي اين طرح، تهیه‌ آمار و اطلاعات مرتبط به برخورداری خانوارها و استفاده‌ی افراد کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطات و محاسبه‌ شاخص‌های 23گانه‌ی بين‌المللي مورد نظر «اتحادیه‌ی مخابرات بین‌المللی» (ITU) از جمله شاخص ضريب نفوذ اينترنت است.

در این طرح، مامور آمارگیری با مراجعه حضوری و برقراری تماس تلفنی با خانوارها، سوالاتی در خصوص استفاده از اینترنت و شبکه­های اجتماعی، محل و تناوب استفاده از اینترنت، نوع فعالیت­های کاربران در اینترنت و دسترسی به رادیو، تلویزیون، رایانه، اینترنت و ... را می پرسد. طرح مذکور در سال­های 1387، 1389، 1392، 1394 و 1396 به اجرا در‌آمده است.

در این دوره سه روزه توضیحات جامعی در خصوص نعاریف و مفاهیم طرح، راهنمای مامور آمارگیری، راهنمای بازبینی و شیوه تکمیل پرسشنامه و فرم فهرست برداری ارائه شد.

تصاویر
  • کارگاه آموزشی طرح آمارگیری از "برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات-1400" برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت