اخبار و رویدادها

وبینار "واکاوی چالشهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا" برگزار شد
ﺳﻪشنبه 12 اسفند 1399
181

 وبینار "واکاوی چالشهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا" برگزار شد

در ادامه برگزاری سلسله جلسات علمی-تخصصی پژوهشکده آمار وبینار" واکاوی چالشهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا" از ساعت 18 تا 20 روز چهارشنبه 13 اسفند 1399 با سخنرانی دکتر فریبا السادات بنی هاشمی (مدیر کل دفتر صنعت، معدن و زیر بنایی مرکز آمار ایران) برگزار شد.

دکتر بنی هاشمی در مقدمۀ سخنرانی خود با اشاره به این نکته که دنیای امروز به سرعت در حال تغییر است و نیز فناوری اطلاعات زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: دولت ها از ابزارهای جدید برای تغییر در شیوه حکمرانی و حکومت بهره و سود می برند.

وی توضیح داد پیشرفت تکنولوژی، فصل جدیدی را در فعالیت های سازمان ها و ادارات آماری بوجود آورده که یکی از اساسی ترین و مهم ترین آنها انجام سرشماری های نفوس و مسکن است که قدمت آن بیش از 300 سال می رسد.

ایشان با اشاره به این نکته که کشورهای پیشگام در انجام سرشماری های مدرن و یا ثبتی مبنا از سال 2011 تغییرات قابل توجهی را ایجاد کرده اند و اطلاعات جمع اوری شده و به روزی را ارایه کرده اند، گفت: مرکز آمار ایران به دنبال تحول و چرخش اساسی در نحوه و روند گردآوری داده های سرشماری است و با توجه به اینکه این تحول در جمع اوری، طبقه بندی و تحلیل داده ها با مشکلات و چالش هایی روبه رو است، امیدواریم با رفع این چالش ها یک تحول بنیادین در حوزه سرشماری در ایران ایجاد شود.

تصاویر
  • وبینار "واکاوی چالشهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا" برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت