اخبار و رویدادها

وبینار "سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1405 به روش ثبتی مبنا" برگزار شد
جمعه 10 بهمن 1399
454

 وبینار "سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1405 به روش ثبتی مبنا" برگزار شد

در ادامۀ برگزاری سلسله جلسات علمی - تخصصی پژوهشکده آمار، وبینار "سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1405 به روش ثبتی مبنا" از ساعت 16 تا 18 روز چهارشنبه 8 بهمن 1399 با سخنرانی آقای علی اکبر محزون؛ مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران برگزار شد.

آقای محزون در این وبینار بر این نکته تاکید داشتند که در راستای فرایند مدرن سازی نظام آماری کشور، جایگزینی روش های سنتی آمارگیری با آمارهای ثبتی مبنا به عنوان راهبرد کلان نظام آماری در سومین برنامه ملی توسعه کشور (1400-1396) امری گریزناپذیر است که در همین راستا هیات وزیران در اردیبهشت سال جاری اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1405 به روش ثبتی مبنا را تصویب نموده و تقسیم کار ملی نیز در اولین جلسه ستاد ملی سرشماری در دی ماه سال جاری تعیین شد.

وی در ادامه  ضمن مروری بر روند تغییرات در روش اجرای سرشماری نفوس و مسکن در دیگر کشورهای دنیا، برنامه ها و گام های اجرایی مرتبط با این نوع سرشماری در ایران و تجربیات برخی کشورهای پیشرو در این زمینه را مورد بررسی قرار داده و بر شناخت کامل مسایل اجرایی و ارایه راهکارهای علمی در این زمینه و لزوم انجام پژوهش های کاربردی موردنیاز در ابعاد مختلف تاکید کردند.

در پایان ایشان اظهار امیدواری کردند مباحث این سلسله وبینارها به نحو شایسته مورد عنایت و منشا اثرات ارزنده در پیشبرد امور و تحقق اهداف واقع شود.

تصاویر
  • وبینار "سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1405 به روش ثبتی مبنا" برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت