اخبار و رویدادها

از سوی پژوهشکده آمار منتشر شد: گزارش پژوهشی تأثیر ویروس کرونا بر کسب‌ و کارهای ایرانی
یکشنبه 01 تیر 1399
430

 از سوی پژوهشکده آمار منتشر شد: گزارش پژوهشی تأثیر ویروس کرونا بر کسب‌ و کارهای ایرانی

نظر به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت طیف گسترده ای از کسب و کارها و نبود آمار و اطلاعات دقیق از میزان تاثیر این همه گیری بر فعالیت کسب و کارها جهت اتخاذ سیاستهای حمایتی مناسب، پژوهشکده آمار ایران تصمیم گرفت با استفاده از ظرفیت های علمی خود طرح آمارگیری از کسب و کارهای مختلف در دو بازه زمانی اسفند و فروردین (زمان شروع و اوج همه گیری) و اردیبهشت را اجرا نماید.

بر اساس نتایج این طرح، ۳۸ درصد کسب و کارها در اسفند و فروردین به دلیل کرونا فعالیت نداشته اند که این عدد در اردیبهشت به ۲۱ درصد رسید همچنین میزان فروش کسب و کارها بیشتر از دیگر جنبه های اقتصادی بنگاهها تحت تاثیر این همه گیری قرار گرفته است. دیگر محورهای این گزارش شامل میزان تاثیر ویروس کرونا بر وضعیت اشتغال کسب و کارها، تغییرات قیمت، تغییرات تولید و فروش می باشد. همچنین در بخش انتهایی گزارش به مهمترین مشکلات و چالش های بنگاهها و راهکارهای پیشنهادی صاحبان کسب و کار برای مقابله با این چالشها پرداخته شده است.

نتایج تفصیلی این پژوهش به تفکیک بخش های (خدمات، صنعت و معدن، کشاورزی) در گزارش پژوهشی تأثیر ویروس کرونا بر کسب و کارهای ایرانی ارائه شده و متن و فایل‌ کامل آن در نشانی زیر قابل دسترس است:

https://b2n.ir/481258

تصاویر
  • از سوی پژوهشکده آمار منتشر شد: گزارش پژوهشی تأثیر ویروس کرونا بر کسب‌ و کارهای ایرانی
اشتراک گذاری
طراحی سایت