اخبار و رویدادها

نشست تخصصی‌ «مدرن‌سازی نظام آماری» برگزار شد
یکشنبه 28 مهر 1398
997

 نشست تخصصی‌ «مدرن‌سازی نظام آماری» برگزار شد

مرکز آمار ایران و پژوهشکده‌ی آمار برآنند تا با بهره‌گیری از توان نظام‌های آماری، برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری کشور و با استفاده از نظرات ارزشمند متخصصان اجرایی و دانشگاهی نسبت به ارتقا توانمندی نظام آماری کشور و پیشبرد فعالیت‌های مدرن‌سازی این نظام اقدام نماید. در همین راستا و به مناسبت گرامی‌داشت روز آمار و برنامه‌‌ریزی، نشست تخصصی «مدرن‌سازی نظام آماری» توسط پژوهشکده‌ی آمار با همکاری مرکز آمار ایران در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در سالن اجتماعات مرکز آمار ایران برگزار شد.

در ابتدا آقای دکتر حسین‌زاده رییس مرکز آمار ایران ضمن خوش‌آمدگویی به حضار به بیان اهداف و ضرورت مدرن‌سازی آماری، برنامه‌ریزی و توسعه آمارهای رسمی و نقش محوری مرکز آمار ایران در تولید آمارهای رسمی پرداختند.

 

 

در ادامه، پانل این نشست با حضور آقایان دکتر اشکان شباک، عضو هیئت علمی پژوهشکده‌ی آمار و مدیر دفتر استانداردها و نظارت بر طرح‌های آماری مرکز آمار ایران، نعمت‌اله میرفلاح نصیری، سرپرست معاونت طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی، علیرضا حسین‌زاده، معاون مديركل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نيرو و خانم دکتر زهرا رضایی قهرودی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، برگزار شد.

آقای دکتر شباک به عنوان ریاست این پانل در خصوص مدرن‌سازی نظام آماری، ساختارهای بهینه و مطلوب سازمان‌های آماری، سرشماری ثبتی‌مبنا و کاربرد آمارهای رسمی در نظام آماری مدرن سخنانی ایراد کردند.

سخنران اول، آقای آرش فاضلی، کارشناس دفتر استانداردها و نظارت بر طرح‌های آماری مرکز آمار ایران، درباره‌ی اهمیت ساختار مطلوب سازمان ملی آمار و نظام آماری مدرن مطالبی را برای حضار تشریح کردند.

 

 

در ادامه خانم مریم پوررضا انور رییس گروه سرشماری دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، سخنرانی تحت عنوان سرشماری ثبتی‌مبنا، الزامات، چالش‌ها و افق‌های پیش‌رو ایراد کردند.

 

 

سپس آقای علیرضا حسین‌آبادی به بیان قانون آمار، به عنوان بستری لازم برای توسعه نظام آماری در کشور پرداختند.

 

 

سخنران پایانی این نشست خانم دکتر رضایی قهرودی بودند که مبانی، مفاهیم و کاربردهای آمار رسمی در یک نظام آماری مدرن را برای حضار تشریح کردند.

 

پس از پایان سخنرانی‌ها، پرسش‌هایی از سوی اعضای شرکت‌کننده در نشست مطرح شد که توسط سخنرانان نشست و اعضای پانل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در انتهای این نشست، هدایایی به رسم یادبود و قدردانی به اعضای پانل و سخنرانان اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر
  • نشست تخصصی‌ «مدرن‌سازی نظام آماری» برگزار شد
اشتراک گذاری
طراحی سایت