اخبار و رویدادها

اجرای فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه‌ی بزرگداشت سال جهانی آمار
شنبه 14 اردیبهشت 1392
309
فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه‌ی بزرگداشت سال جهانی آمار به مرحله اجرا رسید

 اجرای فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه‌ی بزرگداشت سال جهانی آمار

اولین همایش اعضای کمیته‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی بزرگداشت سال جهانی آمار در ۲۸  فروردین ماه توسط مرکز آمار ایران،‍ انجمن آمار و با مشارکت نمایندگان دستگاههای اجرایی مربوط و اساتید و دانشگاهیان عضو  کمیته‌های تخصصی، در سالن شهید دهشور دانشگاه تهران تشکیل شد. هدف از برگزاری این همایش، انجام تبادل نظر و هماهنگی‌های لازم برای به اجرا در آوردن فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه بزرگداشت سال جهانی آمار بود.

در مراسم افتتاحیه این همایش، آقای دکتر عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران و رئیس ستاد ملی بزرگداشت سال جهانی آمار ضمن اشاره به فعالیت‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده برای شروع و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این سال، ابراز امیدواری کردند، با فضای مناسبی که با مشارکت مرکز آمار ایران، دستگاه‌های اجرایی، انجمن آمار ایران و صاحب‌نظران دانشگاهی به وجود آمده است بتوان گام‌های موثری را برای تقویت نظام آماری کشور برداشت.
همچنین آقای دکتر محمدزاده رئیس انجمن آمار ایران و رئیس شورای برنامه‌ریزی ستاد ملی بزرگداشت سال جهانی آمار، ضمن اشاره به استقبال کشورهای مختلف از نام‌گذاری این سال، همراه با تشریح فعالیت‌های پیشنهاد شده توسط کمیته‌های تخصصی، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند. این همایش با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ ادامه یافت و با بررسی و جمع‌بندی پیشنهادات ارائه شده توسط کمیته‌های تخصصی به پایان رسید.

لازم به ذکر است ۸ کمیته تخصصی با عناوین همگانی کردن آمار، نظام آمارشناسی، آموزش مدرسه‌ای، آموزش دانشگاهی، آمار کاربردی، حمایت از تشکل‌های آماری، انتشارات، ارتباطات و اطلاع‌رسانی با عضویت نمایندگان مرکز آمار ایران، انجمن آمار ایران، دستگاه‌های اجرایی، صاحبنظران دانشگاهی و بخش خصوصی، برنامه‌ریزی و پیگیری انجام فعالیت‌های سال جهانی آمار را بر عهده دارند.

تصاویر
  • اجرای فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه‌ی بزرگداشت سال جهانی آمار
اشتراک گذاری
طراحی سایت