اخبار و رویدادها

دوشنبه 18 شهریور 1392
333
کارگاه آموزشی سه روزه‌ی «چالش اساسی نظام برنامه‌ریزی و رهیافت نوین» در تاریخ 16 الی 18 شهریور سال جاری با حضور شرکت کنندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، در محل این معاونت برگزار شد. مدرسان این کارگاه، آقایان دکتر فیروز توفیق اقتصاددان و مدرس دانشگاه‌های ژنو، تهران و امام صادق و دارای تألیفات متعدد در زمینه‌ی علوم اقتصادی و اجتماعی و دکتر بهروز هادی زنوز اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطیایی بودند که به مباحثی در خصوص ضرورت برنا‌مه‌ریزی و لزوم تغییر نظام برنا‌مه‌ریزی کشور پرداختند. همچنین به مباحثی درباره‌ی چالش‌های موجود در تهیه‌ی برنامه‌های کلان و بلندمدت، بخش‌ها و پروژه‌ها و ... پرداخته شد.

 کارگاه آموزشی چالش اساسی نظام برنامه‌ریزی و رهیافت نوین برگزار شد

کارگاه آموزشی سه روزه‌ی «چالش اساسی نظام برنامه‌ریزی و رهیافت نوین» در تاریخ 16 الی 18 شهریور سال جاری با حضور شرکت کنندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، در محل این معاونت برگزار شد.

مدرسان این کارگاه، آقایان دکتر فیروز توفیق اقتصاددان و مدرس دانشگاه‌های ژنو، تهران و امام صادق و دارای تألیفات متعدد در زمینه‌ی علوم اقتصادی و اجتماعی و دکتر بهروز هادی زنوز اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطیایی بودند که به مباحثی در خصوص ضرورت برنا‌مه‌ریزی و لزوم تغییر نظام برنا‌مه‌ریزی کشور پرداختند. همچنین به مباحثی درباره‌ی چالش‌های موجود در تهیه‌ی برنامه‌های کلان و بلندمدت، بخش‌ها و پروژه‌ها و ... پرداخته شد.

آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی راهبردی از دیگر مباحث مطرح در زمینه‌ی رهیافت‌های نوین بود که به‌همراه بررسی تعدد روش‌های برنامه‌ریزی راهبردی و روش سناریو و کار با برخی از نرم افزارها توسط دکتر فیروز توفیق مورد بحث قرار گرفت.

در این دوره به مباحثی از جمله نظام اقتصادی و نقش برازنده‌ی دولت در اقتصاد، برنامه‌ریزی به‌منظور مدیریت اقتصاد بازار، ساز و کار لازم برای ایجاد هماهنگی در سیاست‌ها، عدم تمرکز مالی- ادارای و نظام برنامه‌ریزی، رابطه‌ی بودجه و برنامه و ضرورت توانمندسازی دولت برای موفقیت برنامه‌ها پرداخته شد.

 

اشتراک گذاری
طراحی سایت