اخبار و رویدادها

ﺳﻪشنبه 21 مرداد 1393
273
طرح پژوهشی حاضر با هدف بررسی وضعیت موجود زنان سرپرست خانوار در ایران، و ارائه‌ی تصویری دقیق و شفاف از وضعیت این قشر آسیب‌پذیر در جهت دستیابی به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مبتنی بر شواهد عینی و علمی تهیه و تدوین شده است. این گزارش، خلاصه‌ای مدیریتی از چهار طرح پژوهشی در حوزه‌های ویژگی‌های اجتماعی و جمعیت‌شناختی، ویژگی‌های اقتصادی، وضعیت سلامت و قوانین و مقررات مربوط به خانوارهای زن‌سرپرست است. اجرای این طرح پژوهشی در اسفند سال ۱۳۹۱ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 طرح پژوهشی بررسی ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و سلامت خانوارهای زن‌سرپرست با تأکید بر سیاست‌ها و برنامه‌های پشتیبانی منتشر شد

رشد روزافزون خانوارهای زن‌سرپرست پدیده‌ای است که به استناد آمارهای رسمی کشور به وقوع پیوسته است. در کنار رشد کمی این پدیده، تغییرات کیفی در ویژگی‌های اجتماعی- اقتصادی این گروه از زنان از قبیل ترکیب سنی، تحصیلی و درامدی و فقر اقتصادی بخش قابل تأملی از این خانوارها، این موضوع را به مرور و بیش از پیش از یک پدیده اجتماعی نسبتاً طبیعی به موضوعی اجتماعی از جنس آسیب تبدیل کرده است. اهمیت نهاد خانواده و نقش سرپرست در اداره و تأمین نیازهای اصلی اعضا از یک سو و وجود تبعیض‌های جنسیتی، محدودیت‌های حقوقی و عرفی و نابرابری در عرصه‌های مختلف اجتماعی- اقتصادی برای زنان در بیشتر جوامع و نیز کشور ما از دیگر سو، آسیب‌پذیری بخش قابل توجهی از این جامعه را سبب شده و توجه مسئولان و سیاست‌گذاران کشور را به خود جلب کرده است.
طرح پژوهشی حاضر با هدف بررسی وضعیت موجود زنان سرپرست خانوار در ایران، و ارائه‌ی تصویری دقیق و شفاف از وضعیت این قشر آسیب‌پذیر در جهت دستیابی به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مبتنی بر شواهد عینی و علمی تهیه و تدوین شده است. این گزارش، خلاصه‌ای مدیریتی از چهار طرح پژوهشی در حوزه‌های ویژگی‌های اجتماعی و جمعیت‌شناختی، ویژگی‌های اقتصادی، وضعیت سلامت و قوانین و مقررات مربوط به خانوارهای زن‌سرپرست است.
اجرای این طرح پژوهشی در اسفند سال ۱۳۹۱ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

اشتراک گذاری
طراحی سایت