اخبار و رویدادها

دوشنبه 03 شهریور 1393
363
اجرای طرح پژوهشی «مروری بر نظرسنجی و آمارگیری: مفاهیم و روش‌ها» را در دستور کار خود قرار داد که اجرای آن از مرداد ۱۳۹۱ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 طرح پژوهشی مروری بر نظرسنجی و آمارگیری: مفاهیم و روش‌ها منتشر شد

آمارگیری‌های نمونه‌ای و نظرسنجی‌ها کاربرد وسیعی در گردآوری داده‌ها و کسب اطلاعات مورد نیاز در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور دارند. نتایج برخی از نظرسنجی‌ها با موضوعاتی مانند دلیل مهاجرت، تعداد فرزندان مورد نظر زوج‌های جوان، خط فقر ذهنی، آگاهی از آموزه‌های بهداشتی و بسیاری از موضوعات مشابه، در صورت رعایت صحیح اصول آماری، می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. برای مطالعه در خصوص نظرسنجی‌ها ابتدا لازم است تعریف دقیق نظرسنجی، وجه تمایز آن با سایر روش‌های معمول آمارگیری، ویژگی‌ها و کاربردهای آن مشخص شود تا بتوان میزان دقت و اعتبار نتیجه‌های این‌گونه نظرسنجی‌ها را مورد مطالعه قرار داد.

بر این اساس پژوهشکده‌ی آمار با توجه به رسالت خود در زمینه‌ی اجرای طرح‌های پژوهشی با هدف ارتقای کیفیت فرایند تولید و توزیع آمار و اطلاعات در نظام آماری کشور، اجرای طرح پژوهشی «مروری بر نظرسنجی و آمارگیری: مفاهیم و روش‌ها» را در دستور کار خود قرار داد که اجرای آن از مرداد ۱۳۹۱ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

اشتراک گذاری
طراحی سایت