اخبار و رویدادها

پنجشنبه 10 مهر 1393
332
پژوهشکده‌ی آمار با توجه به رسالت خود در زمینه‌ی تحلیل آمارها، اجرای طرح پژوهشی «بررسی ویژگی‌های اجتماعی و جمعیت‌شناختی خانوارهای زن‌سرپرست» را برای دستیابی به اطلاعات مفید مورد نیاز برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتر در دستور کار خود قرار داد که اجرای آن از خرداد ۱۳۹۲ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 طرح پژوهشی بررسی ویژگی‌های اجتماعی و جمعیت‌شناختی خانوارهای زن‌سرپرست منتشر شد.

 از جمله تغییرات اجتماعی و جمعیتی گسترده‌ای که ایران در سال‌های گذشته تجربه نموده است، تغییر در فراوانی خانوارهای زن‌سرپرست بوده است. پرداختن به موضوع خانوارهای زن‌سرپرست بیش و پیش از هر چیز نیازمند در اختیار داشتن آمارهایی در خصوص ویژگی‌های جمعیتی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار و اعضای خانوارهایی است که آنان سرپرستی آن را بر عهده دارند. همچنین مقایسه ویژگی‌های این خانوارها با خانوارهای مردسرپرست کمک شایانی در فهم وضعیت زنان و خانوارهای تحت سرپرستی آن‌ها خواهد کرد.

بر این اساس پژوهشکده‌ی آمار با توجه به رسالت خود در زمینه‌ی تحلیل آمارها، اجرای طرح پژوهشی «بررسی ویژگی‌های اجتماعی و جمعیت‌شناختی خانوارهای زن‌سرپرست» را برای دستیابی به اطلاعات مفید مورد نیاز برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتر در دستور کار خود قرار داد که اجرای آن از خرداد ۱۳۹۲ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
طراحی سایت