اخبار و رویدادها

پنجشنبه 10 مهر 1393
220
اجرای طرح پژوهشی «بررسی جریان‌های مهاجرت داخلی و مقایسه ویژگی‌های مهاجران با غیرمهاجران در ایران طی فاصله زمانی ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰» را در دستور کار خود قرار داد که اجرای آن از اسفند ۱۳۹۱ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 طرح پژوهشی بررسی جریان‌های مهاجرت داخلی و مقایسه ویژگی‌های مهاجران با غیرمهاجران در ایران طی فاصله زمانی ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ منتشر شد.

 مهاجرت یکی از مؤلفه‌های مهم جمعیتی در برنامه‌ریزی‌ و مطالعه تحولات اجتماعی– اقتصادی هر کشور محسوب می‌شود که اغلب با هدف رفع نیازهای موجود و برخورداری از شرایط مناسب‌تر برای زندگی صورت می‌گیرد. صرف‌نظر از علت مهاجرت، این پدیده بر تعداد و ساختار جمعیت مناطق مختلف کشور تأثیرگذار است. از این رو به دلیل نقش این مؤلفه جمعیتی در بررسی روند تحرکات اجتماعی، مطالعه جریان‌های مهاجرت و ویژگی‌های مهاجران بر اساس آخرین داده‌های موجود از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر این اساس پژوهشکده‌ی آمار با هدف تولید آمارهای بهنگام مورد نیاز نظام آماری کشور، اجرای طرح پژوهشی «بررسی جریان‌های مهاجرت داخلی و مقایسه ویژگی‌های مهاجران با غیرمهاجران در ایران طی فاصله زمانی۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰» را در دستور کار خود قرار داد که اجرای آن از اسفند ۱۳۹۱ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
طراحی سایت