اخبار و رویدادها

دوشنبه 05 آبان 1393
285
اجرای طرح پژوهشی «بررسی فعالیت‌ها، خدمات و قوانین و مقررات مربوط به خانوارهای زن‌سرپرست» را برای دستیابی به اطلاعات موجود در این خصوص و فراهم کردن اطلاعاتی مفید برای تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان کشور در دستور کار خود قرار داد. اجرای این طرح از خرداد ۱۳۹۲ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 طرح پژوهشی بررسی فعالیت‌ها، خدمات و قوانین و مقررات مربوط به خانوارهای زن‌سرپرست منتشر شد.

 خانوارهای زن‌سرپرست درصد قابل توجهی از کل خانوارهای جامعه را به خود اختصاص داده‌اند. این خانوارها گاهی به دلایلی ازجمله فوت سرپرست مرد، جدایی یا اشتغال مردان در نقاطی دور از خانوار شکل می‌گیرند. از این رو ممکن است ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی آن‌ها با سایر خانوارهای جامعه تفاوت‌های قابل توجهی داشته باشد. در این خصوص وجود قوانین و مقرراتی که خانوارهای زن‌سرپرست را مورد حمایت قرار دهد و شرایط مناسب‌تری را  برای زندگی آن‌ها ایجاد نماید از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بر این اساس پژوهشکده‌ی آمار با توجه به رسالت خود، اجرای طرح پژوهشی «بررسی فعالیت‌ها، خدمات و قوانین و مقررات مربوط به خانوارهای زن‌سرپرست» را برای دستیابی به اطلاعات موجود در این خصوص و فراهم کردن اطلاعاتی مفید برای تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان کشور در دستور کار خود قرار داد. اجرای این طرح از خرداد ۱۳۹۲ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
طراحی سایت