اخبار و رویدادها

دوشنبه 05 آبان 1393
285
طرح‌های پژوهشی با هدف افزایش کیفیت آمارها، اجرای طرح پژوهشی «بررسی امکانات و تسهیلات خانوارها در سال۱۳۹۰ در مقایسه با سال ۱۳۸۵» را در دستور کار خود قرار داد که اجرای این طرح پژوهشی در فروردین ۱۳۹۲آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 طرح پژوهشی بررسی امکانات و تسهیلات خانوارها در سال۱۳۹۰ در مقایسه با سال ۱۳۸۵ منتشر شد.

 با توجه به اینکه در سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن، جمعیت به عنوان محور و هدف توسعه، از ابعاد مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد و اطلاعات آن به تفصیل گردآوری می‌شود، لذا سرشماری‌ها از منابع بسیار غنی در شناخت ویژگی‌های جمعیتی کشور محسوب می‌شوند. نتایج حاصل از سرشماری شامل تعیین تعداد دقیق جمعیت در هر یک از واحدهای جغرافیایی (بلوک، آبادی، دهستان، شهر، بخش، شهرستان، استان و کشور)  شناخت ویژگی‌های گوناگون افراد و خانوارهای کشور و نیز مشخصات مسکن آنان، امکان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتر در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را فراهم می‌آورد. شناخت میزان و کیفیت برخورداری خانوارها از امکانات و تسهیلات می‌تواند دید و دانش مناسبی را به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان ارایه دهد.

پژوهشکده آمار در راستای نیل به رسالت تعیین شده خویش در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی با هدف افزایش کیفیت آمارها، اجرای طرح پژوهشی «بررسی امکانات و تسهیلات خانوارها در سال۱۳۹۰ در مقایسه با سال ۱۳۸۵» را در دستور کار خود قرار داد که اجرای این طرح پژوهشی در فروردین ۱۳۹۲ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
طراحی سایت