اخبار و رویدادها

شنبه 10 آبان 1393
297
انجام طرح‌های پژوهشی با هدف افزایش کیفیت آمارها، اجرای طرح پژوهشی «بررسی ویژگی‌های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی جمعیت‌های خاص (افراد دارای اقامتگاه دوم، جمعیت شناور، اتباع خارجی) با استفاده از اطلاعات سرشماری‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰» را در دستور کار خود قرار داد که اجرای آن از فروردین ۱۳۹۲ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 طرح پژوهشی بررسی ویژگی‌های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی جمعیت‌های خاص (افراد دارای اقامتگاه دوم، جمعیت شناور، اتباع خارجی) با استفاده از اطلاعات سرشماری‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ منتشر شد.

 جمعیت­های خاص به طرق مختلف می‌تواند تعریف و از زوایا و ابعاد گوناگون بررسی شود. در این پروژه تحقیقاتی منظور از جمعیت­های خاص عبارتست از اتباع خارجی، جمعیت شناور و جمعیت دارای اقامتگاه دوم که هر کدام نیز تعریف خاص خود را دارا می­باشد. تنها منبعی که اطلاعات کافی و صحیحی شامل ویژگی­های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی در مورد اتباع خارجی، جمعیت شناور و جمعیت دارای اقامتگاه دوم در آن گرداوری شده است سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.

 در همین راستا و با عنایت به این که افزایش یا کاهش این گروه­های جمعیتی می­تواند چالش­هایی را برای جامعه مبدأ و مقصد پدید آورد، لذا مطالعه و بررسی ویژگی‌های این گروه جمعیتی در جامعه ایران از ضرورت بالایی برخوردار است که این پروژه تحقیقاتی به این مهم پرداخته است.

پژوهشکده آمار در راستای نیل به رسالت تعیین شده خویش در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی با هدف افزایش کیفیت آمارها، اجرای طرح پژوهشی «بررسی ویژگی‌های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی جمعیت‌های خاص (افراد دارای اقامتگاه دوم، جمعیت شناور، اتباع خارجی) با استفاده از اطلاعات سرشماری‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰» را در دستور کار خود قرار داد که اجرای آن از فروردین ۱۳۹۲ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
طراحی سایت