اخبار و رویدادها

چهارشنبه 26 آذر 1393
322
اجرای طرح‌های پژوهشی با هدف تولید شاخص‌ها و اطلاعات مورد نیاز نظام آماری کشور، اجرای طرح پژوهشی «بررسی ساختار و ترکیب خانوار و روند تغییرات آن طی سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۹۰» را در دستور کار خود قرار داد. اجرای این طرح از اسفند ۱۳۹۱ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 طرح پژوهشی بررسی ساختار و ترکیب خانوار و روند تغییرات آن طی سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۹۰ منتشر شد.

خانوار نهادی است که اساس هر جامعه‌ی انسانی را تشکیل می‌دهد. ارتباط خانوار و جامعه ارتباطی دوسویه است به‌ نحوی که تغییر ساختار خانوارها تغییرات اجتماعی و فرهنگی جامعه را به همراه دارد و به‌عکس تغییر در ویژگی‌های جامعه منجر به تغییر در نحوه‌ی شکل‌گیری خانوارها، نوع و بقای آن‌ها در جامعه می‌شود. با توجه به سرعت تغییر ویژگی‌های جوامع در سال‌های اخیر بررسی ساختار خانوارها در جامعه و تغییرات ‌آن در طول زمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر این اساس پژوهشکده‌ی آمار با توجه به رسالت خود در زمینه‌ی اجرای طرح‌های پژوهشی با هدف تولید شاخص‌ها و اطلاعات مورد نیاز نظام آماری کشور، اجرای طرح پژوهشی «بررسی ساختار و ترکیب خانوار و روند تغییرات آن طی سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۹۰» را در دستور کار خود قرار داد. اجرای این طرح از اسفند ۱۳۹۱ آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
طراحی سایت