اخبار و رویدادها

چهارمین کارگاه آموزشی منطقه‌ای "ایجاد منابع آموزشی برای بهبود آمارهای کشاورزی و روستایی: روش های مورد استفاده در جمع آوری آمارهای کشاورزی از طریق آمار گیری _ اقدامات فعلی و توصیه های بین المللی" در پژوهشکده آمار برگزار شد.
دوشنبه 01 دی 1393
346
چهارمین کارگاه آموزشی منطقه‌ای "ایجاد منابع آموزشی برای بهبود آمارهای کشاورزی و روستایی: روش های مورد استفاده در جمع آوری آمارهای کشاورزی از طریق آمار گیری _ اقدامات فعلی و توصیه های بین المللی" با همکاری مرکز آمار ایران و موسسه آمار آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (SIAP)،سازمان جهانی خواربار و کشاورزی (FAO)، و پژوهشکده آمار از تاریخ ۲۳ الی ۲۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۴ الی ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴) در پژوهشکده آمار برگزار گردید.

 چهارمین کارگاه آموزشی منطقه‌ای "ایجاد منابع آموزشی برای بهبود آمارهای کشاورزی و روستایی: روش های مورد استفاده در جمع آوری آمارهای کشاورزی از طریق آمار گیری _ اقدامات فعلی و توصیه های بین المللی" در پژوهشکده آمار برگزار شد.

 چهارمین کارگاه آموزشی منطقه‌ای "ایجاد منابع آموزشی برای بهبود آمارهای کشاورزی و روستایی: روش های مورد استفاده در جمع آوری آمارهای کشاورزی از طریق آمار گیری _ اقدامات فعلی و توصیه های بین المللی" با همکاری مرکز آمار ایران و موسسه آمار آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد  (SIAP)،سازمان جهانی خواربار و کشاورزی (FAO)، و پژوهشکده آمار از تاریخ ۲۳ الی ۲۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۴ الی ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴) در پژوهشکده آمار برگزار گردید.

این دوره آموزشی با قرائت پیام دکتر عادل آذر، رییس مرکز آمار ایران و دکتر زهرا رضایی قهرودی، رییس پژوهشکده‌ی آمار و با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و شرکت کنندگانی از کشورهای فلیپین، بنگلادش، لائوس، فیجی، مغولستان، بوتان، گرجستان، اندونزی و کارشناسانی از مرکز آمار ایران و وزارت جهاد کشاورزی رسما آغاز شد.

مدرسان این دوره آقایان:‌‌ دالیپسینگ(DalipSingh)- مدرس فائوFAO)) و آلیک مجموما نیاسالو (Alick Mjuma Nyasulu) – مدرس سیاپ(SIAP) بودند.

این کارگاه آموزشی بخشی از برنامه آموزشی طرح عمل منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه به منظور پیاده‌سازی راهبرد جهانی برای بهبود آمارهای کشاورزی و روستایی می‌باشد. هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، ظرفیت سازی در زمینه یکپارچه‌سازی آمارهای کشاورزی در نظام ملی آمار از طریق پیاده‌سازی مجموعه روش‌هایی بود که شامل چارچوب نمونه گیری پایه برای کشاورزی و چارچوب منسجم و یکپارچه آمارگیری می‌شد. در این کارگاه آموزشی موضوعاتی چون روش یکپارچه‌سازی داده‌ها در چارچوب راهبرد یکپارچه آمارگیری، مفاهیم، فواید و محدودیت‌های این یکپارچه‌سازی، روش‌ها و راهکارهای ایجاد ارتباط بین واحدهای مختلف آماری و اهمیت موضوع کیفیت در این یکپارچه‌سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت

تصاویر
  • چهارمین کارگاه آموزشی منطقه‌ای "ایجاد منابع آموزشی برای بهبود آمارهای کشاورزی و روستایی: روش های مورد استفاده در جمع آوری آمارهای کشاورزی از طریق آمار گیری _ اقدامات فعلی و توصیه های بین المللی" در پژوهشکده آمار برگزار شد.
اشتراک گذاری
طراحی سایت