اخبار و رویدادها

دومین همایش ذینفعان و متولیان نظام جامع ثبت های آماری ایران (IRANSTARS)برگزارگردید.
ﺳﻪشنبه 16 دی 1393
375
درروز یکشنبه مورخ ۷/۱۰/۹۳ سالن اجتماعات مرکز آمار ایران شاهد برگزاری دومین همایش ذینفعان و متولیان نظام جامع ثبت‌های آماری ایران (IRANSTARS) بود. در این همایش نمایندگان تعدادی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها شرکت کردند.

 دومین همایش ذینفعان و متولیان نظام جامع ثبت های آماری ایران (IRANSTARS)برگزارگردید.

در روز یکشنبه مورخ  ۷/۱۰/۹۳ سالن اجتماعات مرکز آمار ایران شاهد برگزاری دومین همایش ذینفعان و متولیان نظام جامع ثبت های آماری ایران (IRANSTARS) بود. در این همایش نمایندگان تعدادی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از قبیل: سازمان پزشکی قانونی، وزارت امور خارجه، سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها، ستاد ناجا، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سازمان تامین اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان بهزیستی کشور، سازمان بازنشستگی کشور، سازمان بیمه سلامت ایرانیان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز مطالعات ومدیریت جامع وتخصصی جمعیت کشور، انجمن جمعیت شناسی کشور، معاونین و مدیران مرکز آمار ایران حضور داشتند.

 سخنران نخست این همایش جناب آقای زاهدیان معاون محترم طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران بودند. ایشان به تعامل مرکز آمار ایران با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تخصیص اعتبار برای اجرای طرح نظام جامع ثبتهای آماری ایران اشاره نمودند و عملیاتی نمودن نظام جامع ثبت‌های آماری ایران همگام با مصوبات شورای عالی آمار را اجتناب ناپذیر دانستند. همچنین ایشان بیان داشتند نقشه راه این نظام در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار به تصویب رسیده است. ایشان ۴ گام را برای عملیاتی کردن این طرح مطرح کردند. گام اول: مطالعه و برنامه ریزی  گام دوم: جمع آوری ثبت های اداری  گام سوم: ایجاد IRANSTARS و پیوند اطلاعات به یکدیگر. گام چهارم: تولید و انتشار آمارهای ثبتی مبنا و به روز رسانی آن.

 در ادامه نمایندگانی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت به عنوان نمونه‌ای از تجربه‌های موفق دستگاه‌های اجرایی در راه اندازی سیستم‌های اطلاعاتی و ثبت‌های اداری مطالبی را بیان داشتند.

نمایندگان وزارت آموزش و پرورش در این نشست به تشریح سامانه جامع دانش آموزی و معلمان پرداختند و اینکه با راه اندازی این سامانه جدید ثبت نام وضعیت تحصیلی دانش آموزان در سراسر کشور  به صورت آنلاین و لحظه‌ای قابل رصد و پیگیری می‌باشد. ضمن اینکه این سامانه به سازمان ثبت احوال نیز لینک می‌باشد و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش آموز قابل صحت سنجی می باشد.

نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت به تشریح نحوه کاربرد دو سامانه بهین یاب و هماهنگ پرداختند و اینکه سامانه بهین یاب در زمینه صدور پروانه بهره برداری و سامانه هماهنگ در زمینه اطلاعات مکانی واحدهای صنعتی کاربرد دارند.

پایان بخش این نشست توضیحات  نماینده شرکت راهبر بود که به تشریح سامانه املاک و مستغلات کشور پرداختند. ایشان متذکر شدند ۱۳۲۰۰۰ مشاور املاک در این سامانه ثبت نام کرده اند که ۱۱۵۰۰۰ واحد به صورت فعال مشغول فعالیت هستند ایشان بیشترین سرانه ثبت قرارداد را متعلق به استان البرز  و کمترین آن را به خراسان رضوی دانستند و دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل و تائید بانک اطلاعاتی متصل به این سامانه را بانک مسکن، شرکت های بیمه، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان پست، سازمان ثبت احوال کشور،  شهرداری‌ها و سازمان اوقاف بیان نمودند

 

تصاویر
  • دومین همایش ذینفعان و متولیان نظام جامع ثبت های آماری ایران (IRANSTARS)برگزارگردید.
اشتراک گذاری
طراحی سایت