اخبار و رویدادها

یکشنبه 26 مهر 1394
399
روز جهانی آمار برای اولین بار در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۰ در سراسر جهان جشن گرفته شد. این روز توسط کمیسیون آمار سازمان ملل متحد (UNSD) تعیین و نام‌گذاری شد. بیش از ۱۰۳ کشور و حداقل ۴۰ سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی روز جهانی آمار ۲۰۱۰ را جشن گرفتند. UNSD به تصویب رساند که این رویداد هر ۵ سال یکبار برگزار گردد. دومین رویداد روز جهانی آمار روز ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۵، پنج سال پس از اولین روز جهانی آمار برگزار خواهد شد. این رویداد که توسط UNSD در ۳ژوئن 2015 تصویب شد، با شعار " داده بهتر، زندگی بهتر" برگزار خواهد شد.

 روز جهانی آمار: ۲۸ مهرماه ۱۳۹۴ (داده بهتر، زندگی بهتر) برگزار خواهد شد.

 روز جهانی آمار برای اولین بار در ۲۰ اکتبر۲۰۱۰ در سراسر جهان جشن گرفته شد. این روز توسط کمیسیون آمار سازمان ملل متحد (UNSD)تعیین و نام‌گذاری شد. بیش از  ۱۰۳کشور و حداقل ۴۰سازمان منطقه­ای و بین­المللی  روز جهانی آمار ۲۰۱۰ را جشن گرفتند.  UNSD به تصویب رساند که این رویداد هر۵سال یکبار برگزار گردد.  دومین رویداد روز جهانی آمار روز ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۵، پنج سال پس از اولین روز جهانی آمار برگزار خواهد شد. این رویداد که توسط UNSD در ۳ ژوئن ۲۰۱۵ تصویب شد، با شعار " داده بهتر، زندگی بهتر" برگزار خواهد شد.

UNSD از همه کشورها، سازمان‌های منطقه‌ای، مؤسسات دولتی و غیردولتی، برای پیوستن به جشن جهانی آمار  و برگزاری برنامه­های مختلف و متنوع دعوت به عمل آورده است. هر کشور و سازمان‌ شرکت‌کننده می‌تواند برنامه‌های مرتبط با این جشن و موضوع اصلی روز جهانی آمار را طراحی و اجرا کند. این برنامه و تبلیغات می‌تواند شامل تهیه بروشور، پوستر و جزوات و برنامه‌هایی شامل کارگاه‌ها و سمینارها و سخنرانی‌های مختلفی متناسب با این رویداد باشد. هدف از این رویداد تاکید بر اهمیت استفاده از آمارهای رسمی در بین تصمیم گیران و سیاست‌گذاران در بالاترین سطح دولتی و توجه ملی به آن است.

 بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به سران دولت‌های جهان در تاریخ ۱۹آگوست ۲۰۱۵،  از آن‌ها دعوت کرد تا با بزرگداشت نقش آمار در پیشرفت جوامع خود، این روز را گرامی بدارند. ایشان حمایت کامل و به موقع خود را برای برگزاری هر چه موفق‌تر روز جهانی آمار ابراز داشته‌اند و آن‌ها را برای به اشتراک گذاردن وقایع این رویداد در جامعه جهانی، تشویق نموده‌اند. برای دریافت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به وبگاه  https://worldstatisticsday.org مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری
طراحی سایت