اخبار و رویدادها

دوشنبه 25 آبان 1394
330
نظام سلامت در اکثر کشورها، برای پاسخگویی به تغییرات رخ داده شده در الگوهای جمعیتی و بیماری‌ها، پیشرفت‌های سریع فن‌آوری و ساز و کارهای پیچیده‌ی مالی مرتبط با نظام‌های سلامت گسترش یافته‌اند و در این راستا بر اساس ساختارهای موجود در هر کشوری با تعدیل‌های نیز مواجه بوده است. یکی از سوالات کلیدی سیاستگذاران برای دست‌یابی به اهداف کلی و پایه‌ای نظام سلامت از جمله: عدالت، کارایی و اثر بخشی مراقبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اقدامات بهداشتی؛ این است که اولا به چه میزان بر روی سلامت هزینه کنیم و ثانیا اینکه آیا این هزینه‌ها به روشی قابل مقایسه اندازه‌گیری وثبت شده‌اند یا خیر.

 کتاب سیستم حساب های سلامت«۲۰۱۱» منتشر شد.

 نظام سلامت در اکثر کشورها، برای پاسخگویی به تغییرات رخ داده شده در الگوهای جمعیتی و بیماری‌ها، پیشرفت‌های سریع فن‌آوری و ساز و کارهای پیچیده‌ی مالی مرتبط با نظام‌های سلامت گسترش یافته‌اند و در این راستا بر اساس ساختارهای موجود در هر کشوری با تعدیل‌هایی نیز مواجه بوده است. یکی از سوالات کلیدی سیاستگذاران برای دست‌یابی به اهداف کلی و پایه‌ای نظام سلامت از جمله: عدالت، کارایی و اثر بخشی مراقبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اقدامات بهداشتی؛ این است که اولا به چه میزان بر روی سلامت هزینه کنیم و ثانیا اینکه آیا این هزینه‌ها به روشی قابل مقایسه اندازه‌گیری وثبت شده‌اند یا خیر.

نظام حساب‌های سلامت(SHA) ، برای پاسخ‌ به تقاضای روز افزون تحلیل‌گران و سیاستگذاران به اطلاعات مربوط به هزینه‌های سلامت، چارچوبی استانداردی را پیشنهاد می‌کند. این چارچوب در راستای تشریح نظام‌مند و اصولی جریان‌های مالی مربوط به سلامت و اقدامات مربوطه است. هدف SHA از منظر هزینه، تشریح نظام مراقبت‌های بهداشتی برای اهداف ملی و بین‌المللی است.

از آنجا که دستور‌العمل استاندارد و بین‌المللی مربوط به محاسبه حساب ملی سلامت در سال ۲۰۱۱ به روز شده است، لذا ترجمه این دستور‌العمل نیز در دستور کار پژوهشکده آمار قرار گرفت تا برای انجام محاسبات مربوط به حساب ملی سلامت از سال ۱۳۹۲به بعد از آن استفاده شود.

اشتراک گذاری
طراحی سایت