اخبار و رویدادها

طرح پژوهشی وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی منتشر شد.
ﺳﻪشنبه 13 بهمن 1394
362
آموزش عالی در سال‌های اخیر گسترش سریعی یافته است. افزایش ظرفیت‌های آموزش عالی از طریق ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در همه استان‌های کشور، موجب افزایش قابل ملاحظه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شده است. نبود هماهنگی بین تعداد دانش‌آموختگان رشته‌های دانشگاهی و فرصت‌های شغلی موجود در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌تواند منجر به تشدید بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شود.

 طرح پژوهشی وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی منتشر شد.

 آموزش عالی در سال‌های اخیر گسترش سریعی یافته است. افزایش ظرفیت‌های آموزش عالی از طریق ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در همه استان‌های کشور، موجب افزایش قابل ملاحظه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شده است. نبود هماهنگی بین تعداد دانش‌آموختگان رشته‌های دانشگاهی و فرصت‌های شغلی موجود در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌تواند منجر به تشدید بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شود. همچنین این ناهماهنگی می‌تواند منجر به نبود ارتباط بین رشته‌ی تحصیلی بسیاری از شاغلان این گروه با حوزه‌ی فعالیت آنان شود. اصلاح سیاست‌های آموزشی و اشتغال‌زایی تنها زمانی امکان‌پذیر است که براوردهای کمی که معرف این ناهماهنگی‌ها است، ارائه شود.

پژوهشکده‌ی آمار با توجه به رسالت خود در زمینه‌ی اجرای طرح‌های پژوهشی با هدف پاسخگویی به نیازهای آماری موجود، طرح پژوهشی «وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی» را در دستور کار خود قرار داد. هدف از این طرح پژوهشی، ارائه تصاویر روشنی از وضعیت نیروی کار افراد تحصیل‌کرده است که این اطلاعات می‌تواند در اتخاذ سیاست‌های حمایتی و تشویقی در جهت بهبود شرایط و حل بخشی از مشکلات موجود کمک‌کننده باشد.

اجرای این طرح پژوهشی از مهر سال ۱۳۹۳آغاز شد و گزارش نهایی آن اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

فایل این طرح پژوهشی در بخش فروشگاه وب‌گاه پژوهشکده آمار ایران به نشانی www.srtc.ac.ir قابل دسترسی است.

تصاویر
  • طرح پژوهشی وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی منتشر شد.
اشتراک گذاری
طراحی سایت