اخبار و رویدادها

دوره‌ی آموزشی ارتباطات برای سیاست‌گذاری برگزار شد.
شنبه 20 آبان 1396
316
دوره‌ی آموزشی ارتباطات برای سیاست‌گذاری به منظور بهبود توانایی‌های ارتباطات استراتژیک از ۱۷ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۶با همکاری صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) در مرکز آمار ایران برگزار شد.

 دوره‌ی آموزشی ارتباطات برای سیاست‌گذاری برگزار شد.

دوره‌ی آموزشی ارتباطات برای سیاست‌گذاری به منظور بهبود توانایی‌های ارتباطات استراتژیک از ۱۷ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۶ با همکاری صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) در مرکز آمار ایران برگزار شد. مدرسان این دوره، آقایان آلن و کلارک از یک شرکت مشاوره‌ی عمومی نیوزیلندی بودند که سابقه‌ی طولانی در ارزیابی سیاست‌گذاری، توسعه‌ی برنامه، شکل‌دهی سیاست‌گذاری و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف و سازمان‌ها دارند. در این دوره‌ی آموزشی، موضوعاتی مانند چرخه‌ی سیاست‌گذاری، نظارت بر سیاست‌گذاری، استفاده‌ی مؤثر از تحقیقات برای گفتگوی سیاست‌گذاری، تهیه‌ی پیش‌نویس جلسات، و مذاکره مطرح گردید. همچنین با رویکرد مشارکتی، مسائل شناسایی‌شده در برنامه‌ی ششم صندوق جمعیت ملل متحد به‌صورت مطالعات موردی مورد بحث قرار گرفت.

مدرسان دوره در زمینه‌ی تحلیل ذی‌نفعان، اسکن محیطی و توسعه‌ی برنامه‌ها به شرکت‌کنندگان مشاوره دادند، به‌طوری‌که قادر باشند در عمل، یک برنامه‌ی راهبردی مطابق برنامه‌ی کشوری (CP) صندوق جمعیت ملل متحد در ایران تهیه کنند. با توجه به حضور شرکت‌کنندگان سازمان‌های مختلف دولتی و تجربه‌ی غنی آنان در عرصه‌‌های مختلف، سطح کیفیت این بحث‌ها بالا بود. جلسات عملی و تمرینات گروهی، شرکت‌کنندگان را قادر ساخت تا نظریه‌ی سیاست‌گذاری را در حوزه‌ی کاری خود اجرا کنند. در پایان سه روز، شرکت‌کنندگان همچنین درک بیش‌تری در مورد چگونگی استفاده از ابزارهای ارتباطی مانند اینفوگرافیک برای تأثیرگذاری بر سیاست‌گذاری، و همچنین نحوه‌ی تهیه یک برنامه‌ی حمایتی به دست آورند.

در پایان این کارگاه، دکتر جودان، نماینده‌ی سازمان ملل متحد، از مرکز آمار ایران و پژوهشکده‌ی آمار برای در اختیار گذاشتن محل برگزاری و منابع انسانی ارزشمند و همچنین برای سازمان‌دهی بی‌نظیر تدارکات تشکر کردند. ایشان همچنین از شرکت‌کنندگان برای اختصاص کامل سه روز از برنامه‌های کاری خود برای این آموزش تشکر کردند.

تصاویر
  • دوره‌ی آموزشی ارتباطات برای سیاست‌گذاری برگزار شد.
اشتراک گذاری
طراحی سایت