اخبار و رویدادها

سخنرانی «شناسایی و کنترل خطاهای بی‌پاسخی و اندازه‌گیری در طرح‌های آمارگیری» توسط آقای دکتر فرهاد مهران در مرکز آمار ایران برگزار شد.
دوشنبه 22 آبان 1396
276
نخستین سخنرانی از مجموعه سخنرانی‌های شش‌ماهه‌ی دوم سال ۱۳۹۶ پژوهشکده‌ی آمار با عنوان «شناسایی و کنترل خطاهای بی‌پاسخی و اندازه‌گیری در طرح‌های آمارگیری» توسط آقای دکتر فرهاد مهران، مشاور سازمان بین‌المللی کار (ILO) در تاریخ ۹ آبان‌ ۱۳۹۶ در مرکز آمار ایران برگزار شد.

 سخنرانی «شناسایی و کنترل خطاهای بی‌پاسخی و اندازه‌گیری در طرح‌های آمارگیری» توسط آقای دکتر فرهاد مهران در مرکز آمار ایران برگزار شد.

 

نخستین سخنرانی از مجموعه سخنرانی‌های شش‌ماهه‌ی دوم سال ۱۳۹۶ پژوهشکده‌ی آمار با عنوان «شناسایی و کنترل خطاهای بی‌پاسخی و اندازه‌گیری در طرح‌های آمارگیری» توسط آقای دکتر فرهاد مهران، مشاور سازمان بین‌المللی کار (ILO) در تاریخ ۹ آبان‌ ۱۳۹۶ در مرکز آمار ایران برگزار شد. در این سخنرانی گزارشی از طرح پژوهشی «شناسایی و کنترل خطاهای بی‌پاسخی و اندازه‌گیری در طرح‌های آمارگیری» ارائه شد که توسط آقای دکتر فرهاد مهران (به‌عنوان مجری) با همکاری جمعی از اعضای پژوهشکده‌ی آمار و مرکز آمار ایران انجام پذیرفته است. این سخنرانی در سه بخش ارائه شد:

۱- خطای بی‌پاسخی و تشکیل گروه‌های همگن برای کاهش آن.

۲- کاستن یا یکنواخت کردن منابع عمده‌ی خطای اندازه‌گیری و استفاده از روش‌های علوم ‌شناختی و پرسشگری مطابق متن برای کاهش آن.

۳- شاخص میزان خطاهای اندازه‌گیری و استفاده از مدل‌های مارکوف پنهان برای محاسبه‌ی خطاهای اندازه‌گیری.

تصاویر
  • سخنرانی «شناسایی و کنترل خطاهای بی‌پاسخی و اندازه‌گیری در طرح‌های آمارگیری» توسط آقای دکتر فرهاد مهران در مرکز آمار ایران برگزار شد.
اشتراک گذاری
طراحی سایت