اخبار و رویدادها

دومین سمینار تخصصی «آشنایی با ویژگی‌های طرح هزینه و درامد خانوار و نقد و بررسی نتایج و ابعاد مختلف آن» برگزار شد.
ﺳﻪشنبه 26 دی 1396
295
دومین سمینار تخصصی «آشنایی با ویژگی‌های طرح هزینه و درامد خانوار و نقد و بررسی نتایج و ابعاد مختلف آن» در روز ۲۰ دی ۱۳۹۶ با همکاری معاونت طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران و پژوهشکده‌ی آمار در سالن اجتماعات مرکز آمار ایران برگزار شد.

 دومین سمینار تخصصی «آشنایی با ویژگی‌های طرح هزینه و درامد خانوار و نقد و بررسی نتایج و ابعاد مختلف آن» برگزار شد.

دومین سمینار تخصصی «آشنایی با ویژگی‌های طرح هزینه و درامد خانوار و نقد و بررسی نتایج و ابعاد مختلف آن» در روز۲۰ دی ۱۳۹۶ با همکاری معاونت طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران و پژوهشکده‌ی آمار در سالن اجتماعات مرکز آمار ایران برگزار شد. در این سمینار، جمعی از معاونان آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و کارشناسان دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری شرکت داشتند. هدف از برگزاری این دوره، آشنایی با ویژگی‌های فنی و اجرایی طرح هزینه و درامد بود.

در ابتدا آقای دکتر محمد نورمحمدی، رئیس پژوهشکده‌ی آمار ضمن خوش‌آمدگویی به بررسی اهداف برگزاری این سمینار پرداختند. در ادامه آقای دکتر امیدعلی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران به بررسی تئوری‌های اقتصادی هزینه‌ی خانوار و اهمیت آن در اقتصاد کلان کشور پرداختند و نکاتی را برای بهبود طرح معرفی کردند. در ادامه خانم شکوفه قصوری، رئیس گروه آمارهای اقتصادی خانوار، مروری بر آمارگیری هزینه و درامد خانوار داشتند و برخی از نتایج این طرح را مورد بررسی قرار دادند. همچنین روش نمونه گیری این طرح توسط آقای رحیمی، رئیس گروه آمارگیری‌های خانواری ارائه شد. در ادامه سامانه‌ی مورد استفاده در طرح هزینه و درامد و روش ویرایش داده‌های دورافتاده توسط خانم‌ها مهرنوش قاسمی و آسیه عباسی ارائه گردید و در انتها جلسه‌ی پرسش و پاسخ با حضور آقای علیرضا زاهدیان، معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، خانم افسانه یزدانی مدیرکل دفتر طرح‌های نمونه‌گیری مرکز آمار ایران و کارشناسان طرح و شرکت‌کنندگان در سمینار برگزار شد.

تصاویر
  • دومین سمینار تخصصی «آشنایی با ویژگی‌های طرح هزینه و درامد خانوار و نقد و بررسی نتایج و ابعاد مختلف آن» برگزار شد.
اشتراک گذاری
طراحی سایت