اخبار و رویدادها

نشست تخصصی پروفایل سود جمعیتی برگزار شد.
چهارشنبه 10 مرداد 1397
341
نشست تخصصی ارایه و ارزیابی پروفایل سود جمعیتی با حضور آقای دکتر نورمحمدی رییس پژوهشکده‌ی آمار، خانم دکتر جودان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل ایران، آقای زاهدیان معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران و آقای دکتر عباسی رییس انجمن جمعیت‌شناسی و رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور در روز چهار‌شنبه مورخ ۹۶/۵/۳ ساعت ۱۳-۱۰در سالن جلسات مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار گردید.

 نشست تخصصی پروفایل سود جمعیتی برگزار شد.

در ابتدا، آقای دکتر نورمحمدی رییس پژوهشکده‌ی آمار ضمن خوش‌آمدگویی و بیان اهداف برگزاری این نشست، به ارائه نظراتی در خصوص پنجره‌ جمعیتی پرداختند. ایشان با ارایه نمونه‌هایی از نقش پنجره جمعیتی در اصلاح سیاست‌های کشور، بر ضرورت حرکت از تبیین پنجره و سود جمعیتی به فراهم نمودن زمینه‌های بهره‌مندی از آنها تاکید نمودند.

در ادامه این نشست خانم دکتر جودان، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در ایران با مهم دانستن موضوع سود جمعیتی، از تلاش‌های مرکز آمار ایران و پژوهشکده آمار برای ارایه داده‌های لازم قدردانی نموده و بر ضرورت تداوم همکاری‌ها تاکید کردند. جلسه با سخنرانی آقای دکتر عباسی شوازی، رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور با عنوان سود تحصیلی، آقای زاهدیان، معاون طرح‌‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران با عنوان سواد آماری و سود جمعیتی، و سخنرانی آقای دکتر شیری، عضو هیئت علمی پژوهشکده آمار با موضوع معرفی پروفایل سود جمعیتی ایران ادامه یافت.

در این سمینار، جمعی از معاونان و مدیران و کارشناسان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور شرکت داشتند.

 

تصاویر
  • نشست تخصصی پروفایل سود جمعیتی برگزار شد.
اشتراک گذاری
طراحی سایت