با نگاهي به قانون مركز آمار ايران مصوب سال ١٣٥٣ در مي يابيم كه اطلاع رساني و انتشار نتايج حاصل از همة سرشماري ها و آمارگيري ها يكي از وظايف مهم مركز آمار ايران به عنوان سازمان متولي آمارهاي رسمي در كشور است . همچنين تهيه و به هنگام داشتن آمارها و انتشار سالنامة آماري نيز از ديگر وظايف اين مركز مي باشد . حال اين سؤال مطرح است كه انتشار و اطلاع رساني داده ها چگونه بايد صورت پذيرد كه با حفظ محرميت آنها، موجب افزايش كارايي، در دسترس بودن، كاهش هزينه ها و در نهايت رضايت مشتريان و كاربران داده ها گردد. از شاخص هاي مهم يك نظام آماري كارا مي توان به احساس مسئوليت در قبال نيازهاي كاربران، توجه به كيفيت داده ها و توجه ويژه به اطلاع رساني نتايج و روش ها اشاره كرد . طرح حاضر، با توجه به اهميت مسئلة اطلاع رساني در يك نظام آماري ط راحي گرديده است . در اين طرح ضمن بررسي شيوة متداول اطلاع رساني در مركز آمار ايران، طرح موضوعي بررسي نقاط ضعف و قوت عملكرد مركز اطلاع رساني مركز آمار ايران، ازديدگاه كاربران، تهيه مي شود.