آرشیو طرح‌های پژوهشی

/پژوهش/طرح‌های پژوهشی/آرشیو طرح‌های پژوهشی

طرح نظرسنجی از دانشجویان مراکز آموزش عالی شهر تهران پیرامون تفسیر قرآن کریم دانشجویی

  • نویسنده / نویسندگان: ابراهیم معظمی گودرزی
  • وضعیت اجرا: پایان یافته
  • تاریخ پایان: بهمن ۱۳۹۰
  • گروه پژوهشی مسئول: گروه پژوهشی طرح‌های فنی و روش‌های آماری
  • زمان اجرا : بهمن ۱۳۹۰

قران کریم به عنوان منبع اصلی هدایت و سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها، همواره مورد توجه مسلمانان بوده و می‌باشد. از آنجا که دانشجویان به عنوان بخشی از جامعه‌ی علمی کشور از مخاطبان ویژه‌ی این کتاب آسمانی در مسیر تکامل جامعه بشری می‌باشند، آشنایی این قشر فرهیخته از مفاهیم و پیام‌های عمیق و انسان‌ساز این کتاب  آسمانی ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، تا سایر اقشار را از این کوثر جوشان معرفت و علم سیراب سازند.

در همین راستا با توجه به ضرورت آشنایی دانشجویان با این کتاب آسمانی، مرکز نشر قران کریم در نظر دارد تفسیر قرآنی ویژه دانشجویان تالیف نماید تا ذهن خلاق دانشجویان،  پیوندی محکم با متن کتاب آسمانی قران برقرار نماید. در این راستا بنا به درخواست مرکز طبع و نشر قرآن کریم، پژوهشکده‌ی آمار با همکاری دفتر آمارهای فرهنگی و بازرگانی و خدمات مرکز آمار ایران طراحی پرسشنامه و اجرای طرح نظرسنجی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران را با ده هزار نمونه از کل دانشجویان مقاطع تجصیلی و رشته‌ها در سال ۱۳۸۹ شروع نمود که نتیجه‌ی این طرح در سال ۱۳۹۰ در اختیار مرکز نشر قرار گرفت.

هدف طرح، شناسایی موضوعات و مسایل موردنیاز دانشجویان در قران کریم بوده است که برای این قشر در تدوین تفسیر مورد توجه قرارگیرد و براساس روش اجرایی پیش‌بینی شده،  خروجی طرح بیشترین دغدغه‌های فکری و دینی و انتظارات دانشجویان را از تفسیر مورد نظر بیان کند

طراحی سایت