آرشیو طرح‌های پژوهشی

/پژوهش/طرح‌های پژوهشی/آرشیو طرح‌های پژوهشی

انجام سرشماری آدرس‌مبنا در شهر فولادشهر طبق نقشه‌ی جامع شهری

  • نویسنده / نویسندگان: پژوهشکده‌ی آمار
  • وضعیت اجرا: پایان یافته
  • تاریخ پایان: اردیبهشت ۱۳۹۴
  • گروه پژوهشی مسئول: گروه پژوهشی پردازش داده‌ها و اطلاع‌رسانی
  • زمان اجرا : آبان ۱۳۹۳

توسعه و پیشرفت، آرمانی است که همواره مورد توجه مناطق مختلف بوده است. برای دستیابی به توسعه نیاز به برنامه‌ریزی است. در هر سرزمینی، هرگونه برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری، در گرو داشتن اطلاعات وافر و کافی در خصوص جمعیت و ویژگی‌های جمعیتی آن سرزمین می‌باشد.

لذا با توجه به افزایش ساخت و ساز مسکن مهر، مهاجرت و رشد جمعیت در فولادشهر و اعلام نیاز مدیران برنامه‌ریزی فولادشهر به اطلاعات جمعیت و خانوار و همچنین لزوم آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، با استفاده از ابزار الکترونیکی تبلت  در نیمه‌ی دوم سال ۱۳۹۳ نسبت به تهیه‌ی برنامه جامع و کامل آزمایش سرشماری فولادشهر اقدام شد.

هدف کلی از سرشماری فولادشهر، واقع در شهرستان لنجان استان اصفهان، شمارش کامل جمعیت، خانوار و ارائه‌ی برخی خصوصیات افراد از قبیل جنس، سن، تابعیت، شماره‌ی ملی، وضع تحصیل، وضع اشتغال، محل کار و نیز وضع مالکیت محل زندگی خانوارها با ابزار تبلت بوده است. به این ترتیب که کلیه‌ی فرم‌ها و پرسشنامه‌های سرشماری از طریق نرم‌افزار پرسشنامه‌ی الکترونیکی که به روی تبلت نصب شده قابل دستیابی است.

نحوه‌ی استفاده از این نرم‌افزار، چگونگی ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات هر یک از فرم‌ها، پرسشنامه‌ها و نحوه‌ی اصلاح خطاها و هشدارها در راهنمای مأمور سرشماری، شرح داده شده است.

بر اساس برنامه‌ی زمانی تنظیم‌شده، پس از گرداوری اطلاعات، نتایج استخراج، کنترل و بررسی‌شده و در مدت زمان کوتاهی پس از اجرا یعنی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ قابل بهره‌برداری خواهد بود.

طراحی سایت