به منظور آگاهسازی تولیدکنندگان از کمبودها و نیازهای آماری و چگونگی استفاده از آمارها در ابعاد مختلف که منجر به جلوگیری از تولید و استفاده از آمارهای غیر رسمی میشود، و نیز تولید آمارهای صحیح برای استفادهی سیاستگزاران و تصمیمگیران، نیازسنجی آماری از کاربران و سنجش مداوم میزان بهرهمندی و رضایتمندی آنان از خدمات آماری ضروری بهنظر میرسد. همچنین تعیین کاربران اصلی آمارهای تولیدی و محورهای نظرسنجی و طراحی فرمها و پرسشنامههای متناسب با آنها در راستای برآورده ساختن موراد مذکور از اهمیت بالایی برخوردار است تا بر اساس آن بتوان میزان رضایتمندی مشتریان از آمارهای حاصل از طرحهای آمارگیری مرکز آمار ایران را ارایه داد. هدف از انجام این طرح پژوهشی فراهم آوردن ابزاری برای شناسایی کاربران و سنجش مداوم میزان بهرهمندی و رضایتمندی آنان از خدمات آماری است.